MIR-Methode

Zelfheling voor iedereen

Elk onrustig gedrag, elke lichamelijke klacht heeft een oorzaak. Ouders kunnen die oorzaken aanpakken bij hun kinderen, op voorwaarde dat ze de moed hebben om ook naar zichzelf te kijken.

In het leven dat we nu leven, is er veel onrust. Elke dag vroeg opstaan, haasten naar school of werk, moeten presteren in systemen die we ons laten opleggen, na schooltijd nog naar sport of club en tussentijds tv, mobieltjes of computer. Kinderen, en vooral gevoelige kinderen, kunnen sterk op al deze onrust reageren en worden soms ongekend agressief om de opgehoopte stress eruit te gooien. Duurt het ongewenste gedrag te lang, dan krijgen de kinderen onderzoeken en wordt hun een etiket opgeplakt, waardoor ouders het gevoel krijgen dat ze worden begrepen en kunnen ze tijdelijk ontspannen.

De grote kunst is om onder de oppervlakte te kijken. Elk gedrag heeft een betekenis. Een kind dat veel te hard en te lang huilt na een valpartij, dat schopt, dat schreeuwt, of een kind dat je negeert, dat niet luistert, dat bewust ruzies uitlokt met broer of zus, al deze kinderen hebben een boodschap. Helaas is het zo dat die boodschappen vrijwel altijd bedoeld zijn voor ons als ouders, hoe graag we ook zouden willen dat het de schuld is van het kind zelf, of van de school, of dat het komt door de invloed van vriendjes. Nee, de grootste aanwijzing ligt in hoe we als ouders zelf in het leven staan.

De MIR-Methode, vrij beschikbaar voor iedereen voor een betere wereld
In 2009 heb ik de MIR-Methode ontwikkeld in mijn praktijk voor natuurgeneeskunde. Het bleek mogelijk om uit al mijn ervaringen en experimenten, maar ook geïnspireerd door andere behandelmethodes, een zeer eenvoudige methode te ontwikkelen die iedereen zelf thuis kan toepassen. Ik heb deze methode ter beschikking gesteld voor iedereen, omdat ik erin geloof dat dit soort methodes voor grote veranderingen kunnen zorgen, niet alleen voor individuen, maar voor onze hele maatschappij: elke persoon die z’n kern terugvindt, draagt bij aan bewustwording van anderen. Je leert de MIR-Methode via een instructievideo, die op de website staat: www.mirmethode.nl.

Irene: ‘Vorig jaar december heb ik u gevraagd of de MIR-Methode ook voor een ODD-kind kan. Op 6 december heeft onze kleinzoon, waarvan werd gezegd dat hij ODD heeft, de MIR-Methode gedaan zowel voor de kinderen als voor de volwassenen. Hij wordt deze week 8 jaar. Ook bij hem is verteld dat het een oude ziel is. Hij zit op een school voor Speciaal onderwijs. Gebruikte valeriaantabletten voor kinderen.Toen hij op 6 december met de MIR-Methode is begonnen, werd het de eerste week alleen maar erger. Hij moest extra tabletten gebruiken. Vanaf 13 december heeft hij tot nu toe GEEN enkel tablet meer nodig. Hij doet uit zichzelf de methode ’s ochtends en als hij in bed ligt. Dus al een maand ZONDER valeriaantabletten. GEWELDIG toch!!!! Mijn man en ik doen sinds kort ook alles van de MIR-Methode. Ook bij hem werd het eerst erger. Hij begon erg uit zijn mond te ruiken. Maar na drie weken is dit nu ook weg. Ook ik ben nu een stuk rustiger geworden.’

MIR-Methode 9 stappen
De basis van de MIR-Methode bestaat uit het aaien van je hand en het tegelijkertijd opzeggen van negen zinnen, waarmee je je onbewuste de opdracht geeft tot zelfheling. Het is ongelooflijk eenvoudig als je het zo ziet. Er zit echter een wereld van kennis achter. Door rondjes te draaien op de rug van je hand, vuren de zenuwen in je huid telkens elektriciteit af naar je hersenen. Deze elektriciteit is een signaal en dit signaal is: niks aan de hand, je bent veilig, je kunt ontspannen. Dat komt omdat zacht aangeraakt worden ons terugbrengt naar onze babytijd, toen we liefdevol werden aangeraakt. Door het aaien ontspant je onbewuste en wanneer je op dat moment de negen zinnen uitspreekt, komen deze binnen en gaat je onbewuste ze als een opdracht uitvoeren!
De zinnen zijn:
1. Zuurgraad optimaliseren
2. Detox alle toxische belasting
3a. Vader loskoppelen
3b. Moeder loskoppelen
4. Meridianen zuiveren
5. Alle tekorten aanvullen
6. Hormoonstelsel in evenwicht brengen
7. Basisbehoeften aanvullen
8. Chakra’s en aura optimaliseren
9. Missie verduidelijken

Deze zinnen zijn in mijn praktijk ontwikkeld door middel van spiertesten. De hele zoektocht duurde zes maanden, waarin ik dag en nacht werkte om te achterhalen waardoor de klachten van mijn cliënten ontstonden. Op de website staan ervaringsverhalen van mensen over wat de MIR-Methode met hen heeft gedaan.

Monique deed de Basis van de MIR-Methode bij zichzelf:
‘Ik ben gestart met de MIR-Methode. Een aantal zaken kwam erg bij me binnen. Mijn zoon van vier heeft een periode van heel veel onrust gekend, kon erg druk zijn, was erg serieus, vermoedelijk vormen we nogal een symbiose qua gevoel. We voelen elkaar. Sinds ik begonnen ben met het “loskoppelen vader”, heb ik het gevoel dat dit voor hem een gezonde verandering heeft teweeggebracht. Hij is rustig, opgewekt, blij, heel goed om mee te praten … Ik ben er zo blij mee. Ik heb me veel zorgen gemaakt om hem. Waarschijnlijk, nu ik hem van mij heb losgekoppeld (via “Vader loskoppelen”, want de vader staat voor al het manvolk ), is hij ook los van mijn emoties en heb ik zo’n vermoeden dat hij weer kind kan zijn. Ook merk ik dat de MIR-Methode op mij een heel positieve uitwerking heeft. Heel mooi …’

MIR-Methode voor kinderen
Voor kinderen is er een kinderversie van de MIR-Methode gemaakt. Deze is ontwikkeld in samenwerking met Berna Kuster, leerkracht basisonderwijs. We dachten dat we de zinnen van de MIR-Methode ‘wel even’ in kindertaal konden omzetten, maar dat bleek totaal anders te liggen. Kinderen hebben heel andere problemen, waardoor er een heel andere versie van de MIR-Methode ontstond. De MIR-Methode voor Kinderen is een versje geworden van twaalf zinnen, waarbij bewegingen horen. Elk van deze zinnen heeft een betekenis.

MIR-Methode voor Kinderen (en voor het Innerlijke Kind van volwassenen!)
1. Ik heb een zonnetje in mijn buik
2. Dat zonnetje maakt me helemaal schoon
3. Ik ben nu een stralend zonnetje
4. Ik zie duizend andere lichtjes om me heen
5. Samen zijn we nu een regenboog
6. Ik kies daaruit mijn eigen kleuren
7. Mijn papa heeft zijn eigen kleuren
8. Mijn mama heeft haar eigen kleuren
9. Ik heb mijn eigen kleuren
10. En mijn kleuren wijzen mij de weg
11. Ik stap van kleur naar kleur
12. En kom nu op mijn eigen plek
Om de bewegingen van de MIR-Methode voor kinderen te zien, kun je de instructievideo bekijken op www.mirmethode.nl/kindermir.

De betekenis van de zinnen
Kinderen hebben hun eigen ‘problemen’. Ze hebben bijvoorbeeld veel minder last van afvalstoffen (toxische belasting), eenvoudigweg omdat ze minder oud zijn en daardoor minder afvalstoffen hebben ‘verzameld’ in hun lichaam. Daarnaast blijkt dat er voor kinderen een aantal dingen veel belangrijker is:
1. Voor kinderen is het niet makkelijk om te leven in een wereld waarin veel volwassenen de waarheid verdraaien en manipuleren. Het is fijn als ze erop kunnen vertrouwen dat wat zij waarnemen hun waarheid is en dat ze daarnaar mogen handelen.
2. Veel kinderen hebben bijzondere vermogens (telepathie, sterk invoelen van emoties van anderen, emoties of energie van anderen overnemen, aura’s kunnen zien, etc.).
De meeste van deze kinderen worden niet geloofd door volwassenen, waardoor ze enorm aan zichzelf gaan twijfelen, hun vermogens afsluiten, en bovendien zich heel eenzaam voelen. De MIR-Methode voor Kinderen is erop gericht dat kinderen weer vertrouwen op hun vermogens en dat ze bovendien gaan zien dat er meer kinderen zijn zoals zij (‘Ik zie duizenden andere lichtjes om me heen’).
3. Veel kinderen zijn niet ‘geaard’, ze staan niet met beide benen op de grond. Dat betekent dat ze moeite hebben met de alledaagse dingen en dat ze liever in een droomwereld zijn, of in zichzelf. De MIR-Methode voor Kinderen helpt ze, zodat ze weer beter ‘in hun vel’ komen te zitten.

Volwassenen, doe de MIR-Methode voor heling van je Innerlijke Kind!
De negen stappen van de MIR-Methode zijn voor volwassenen. De MIR-Methode voor Kinderen is speciaal gericht op de problematiek waar kinderen nu mee worstelen. Maar ook volwassenen hebben daar in hun kindertijd mee geworsteld. Wie had er geen gevoelens van eenzaamheid, onbegrepen worden, niet gehoord of gezien worden, vluchten in je eigen droomwereld? Daarom is het een aanrader om de MIR-Methode voor Kinderen te doen, naast de negen stappen. Veel helingsgeluk gewenst!

Isabelle: ‘Ik ben, eigenlijk voor de lol, de MIR-Methode voor Kinderen gaan doen. Het gevolg was, dat ik drie dagen lang huilbuien heb gehad en allerlei herinneringen terugkreeg uit mijn basisschooltijd. Die herinneringen gingen er vooral over hoe ik me moest inhouden, mezelf niet mocht zijn en me moest aanpassen aan de middelmatige structuur die er op school was. Alle fantasie, blijheid en vrolijkheid (dansen) werd in mij tegengehouden. Zo voelde het. Ik vond het niet leuk om te ervaren, maar ben blij dat de MIR-Methode me hielp bij het helen van dit stuk uit mijn kindtijd.’

MIR-Methode® Mireille Mettes Postbus 1000
7301 BG Apeldoorn
www.mirmethode.nl
klantenservice@mirmethode.nl